Prosperitatea materială a corpului academic se referă în mod direct şi explicit la veniturile noastre, ca răsplată a muncii şi efortului depuse în slujba Universităţii. Spuneam în Scrisoarea deschisă din debutul acestui material că îmi doresc ca statutul de dascăl de şcoală medicală să obţină şi în ţara noastră recunoaşterea şi respectul cuvenite, la fel ca în ţările civilizate ale Europei spre care tindem.

Noi suntem cei care formează astăzi generaţiile de medici de mâine. Este o răspundere imensă pe care îmi doresc s-o conştientizăm în primul rând noi înşine, pentru ca apoi să putem cere acest lucru societăţii. Ne ajută economia – o ştiinţă rece, cinică pe alocuri, dar care ştie să cuantifice contribuţia materială pe care un om o aduce societăţii de-a lungul vieţii, la fel cum poate calcula costul perioadelor de inactivitate ale aceluiaşi om, datorate, de exemplu, bolii. E doar o picătură în paharul plin reprezentat de binele şi valoarea pe care dascălul de şcoală medicală o aduce societăţii. Între alte picături, precum contribuţia la calitatea vieţii omului devenit pacient sau impactul sistemic major pe care o generaţie de medici bine formată profesional şi etic îl are asupra societăţii.  

Contribuţia noastră la binele societăţii este, aşadar, majoră şi perfect cuantificabilă şi se realizează prin efortul nostru continuu, de zi cu zi. Cred cu tărie că merităm recunoaşterea acestui efort, inclusiv printr-o situaţie financiară corespunzătoare.

Proiectele cu finanţare europeană derulate în cadrul Strategiei „UMF 2020” despre care aminteam în capitolul anterior au reprezentat şi venituri personale suplimentare pentru peste 200 dintre colegii noştri, membrii ai corpului academic. Există premisele ca, prin noile proiecte pe care le vom contracta în 2016 şi anii următori, acest număr să crească semnificativ. Nu ma pot hazarda, din poziţia de candidat, în a exprima cifre concrete. Va pot asigura, în schimb, că venituri mai mari pentru corpul academic sunt un drept meritat pentru care voi milita activ din poziţia de Rector.