2. Analiza SWOT
a Universității de Medicină și Farmacie "Grigore T. Popa" Iași–
4 perspective:
Procesul instructiv – educativ (predare și învățare)
Cercetarea științifică
Relațiile Universității cu mediul extern (local, național, internațional)
Capacitatea instituțională
2.1. Proces instructiv – educativ
Puncte tari Universitate de cercetare avansată și educație; Programe de studii clasa A; Implementarea conceptului "excelență prin prosperitate" Număr de studenți în creștere, în corelare cu îmbunătățirea și extinderea infrastructurii de învățământ, dar și cu reducerea normei didactice și creșterea numărului de cadre didactice; Personal de predare înalt calificat și experimentat; Specializări acreditate național (ARACIS) și international (EUA, WFME - în curs); Proces instructiv-educativ...
2.2. Cercetare științifică
Puncte tari Diseminarea permanentă a rezultatelor cercetării prin acțiuni specifice; Originalitatea în cercetare, materializată prin rezultate notabile brevetate și înregistrate la OSIM; Încurajarea cadrelor didactice pentru cercetare și publicare; Acordarea sporului de 30% și a gradațiilor de merit, pe baza performanțelor științifice ale cadrelor didactice; Implicarea Universității în dezvoltarea cercetării prin înființarea și susținerea Centrelor de Excelență și a Laboratoarelor de cercetare...
2.3. Relațiile Universității cu mediul extern
Puncte tari Atragerea de sponsorizări pentru dotări, achiziții fonduri de carte și reviste de specialitate; Acorduri și parteneriate cu organizațiile private; Popularizarea științei prin participări la ateliere demonstrative; Buna comunicare cu mediul socio-economic; Programe organizate cu universități străine; Mobilitățile educaționale pentru studenți, cadre didactice și de cercetare în continuă creștere; Existența programelor de studiu în limbi străine; Statutul de membru asociat al Agenției...
2.4. Capacitate instituțională
Puncte tari Recâștigarea de către U.M.F. "Grigore T. Popa" Iași a calificativului "grad ridicat de încredere" din partea ARACIS (calificativ pierdut după reacreditarea ARACIS din 2015); Introducerea de noi strategii de reformă curriculară care se reflectă în modalitatea de evaluare a cunoștințelor studenților prin introducerea unui nou sistem de apreciere și, implicit, de ierarhizare a studenților pe baza notelor din timpul anului; Reorganizarea strategiei de dezvoltare a învățământului la...