Dacă nu ne înţelegem trecutul, suntem condamnaţi să-i repetăm greşelile, afirmă un dicton celebru.
Evenimentele mai puţin fericite, din perspectiva imaginii instituţiei, prin care a trecut Universitatea noastră în ultimii ani au demonstrat nevoia de a comunica în exterior mai bine, mai prompt, mai eficient.
În lumea zilelor noastre, când informaţia se propagă pe cât de repede, pe atât de global, comunicarea a devenit de ani buni o ştiinţă, în sensul pur academic al termenului. De aceea, pentru o comunicare externă profesionistă şi eficientă, Universitatea are nevoie de o echipă de profesionişti în domeniu.
Ca Rector, voi acorda atenţia cuvenită şi caracter de urgenţă constituirii acestei echipe de profesionişti, care va avea un set clar de atribute şi atribuţii:
-
– este o echipă construită în jurul comunicatorului oficial – purtătorul de cuvânt al Universităţii;
-
– purtătorul de cuvânt şi echipa de comunicare vor fi permanent racordaţi, prin mecanisme instituţionale, la procesul decizional din Universitate, astfel încât să poată avea şi transmite mai departe informaţii corecte şi relevante;
-
– va organiza conferinţe de presă periodice ca mijloc de cultivare a relaţiei cu presa (instituţional), dar şi cu jurnaliştii de presă locală şi naţională;
-
– va fi permanent pregătită pentru comunicarea în situaţie de criză, conform unui algoritm simplu: în cazul unei situaţii de criză pe tema X, se formează un nucleu de comunicare format din purtătorul de cuvânt şi membrii departamentului de comunicare, un reprezentant al conducerii Universităţii şi 1 – 2 persoane din interiorul sau, în cazuri speciale chiar din exteriorul instituţiei, cu expertiză în tema X.
Aceeaşi echipă de profesionişti va gestiona o secţiune dedicată comunicării publice pe website-ul Universităţii şi va emite comunicate de presă pentru toate evenimentele importante şi de interes public ale comunităţii universitare.