2.4. Capacitate instituțională
Puncte tari
- Introducerea de noi strategii de reformă curriculară care se reflectă în modalitatea de evaluare a cunoștințelor studenților prin introducerea unui nou sistem de apreciere și, implicit, de ierarhizare a studenților pe baza notelor din timpul anului;
- Reorganizarea strategiei de dezvoltare a învățământului la diverse specializări prin renunțarea la specializările neeficiente în plan managerial;
- Oferirea posibilităților de formare a cadrelor didactice pentru cunoașterea la nivel B2 a limbilor străine, precum și organizarea de cursuri în domeniul strategiilor de management academic pentru a îmbunătăți competențele și abilitățile manageriale;
- Creșterea resurselor extrabugetare din proiecte, granturi, servicii;
- Creșterea ponderii indicatorilor de calitate la finanțare;
- Dotarea Bibliotecii UMF Iași la un nivel corespunzător unui act academic de calitate;
- Accesul la baze de date online prin Biblioteca UMF Iași;
- Procesul de evaluare a angajaților este bine structurat și în care erorile de evaluare nu au o influență determinantă;
- Eficacitatea ridicată a echipelor de muncă;
- Posturile oferă un statut social privilegiat recunoscut de comunitate;
- Stilul de leadership dominant este cel colaborativ;
- Cultura organizațională dominantă este cea a regulamentului;
- Structură organizatorică funcțională;
- Deschidere către îmbunătățire continuă;
- Implicare în dezvoltarea comunității locale;
- Echipă managerială cu viziune, pe toate planurile: didactic, cercetare, imagine, internaționalizare.
Puncte slabe
- Lipsa unei strategii coerente și continue de îmbunătățire a curriculumului (adecvat specializării, numărului de ore alocat nivelului actual al cunoașterii) de studiu la fiecare disciplină;
- Aplicarea insuficientă a metodelor moderne de transmitere a informațiilor;
- Asumarea limitată a unor responsabilități de management (strategie educațională și de cercetare, administrative etc.) din partea Directorilor și a membrilor Consiliilor de Departament;
- Reducerea numărului de cadre didactice conducătoare de doctorat;
- Slaba atractivitate a personalului tânăr în activități de predare și cercetare din cauza retribuției inferioare față de alte state UE-27.
Oportunități
- Mediu intern orientat spre cooperare și îndeplinirea obiectivelor Sistemului Managementului de Calitate;
- Numărul de departamente modificat în deplin acord cu tendințele existente la nivel național și internațional;
- Posibilitatea de dotare continuă a Bibliotecii Universității prin achiziționarea de noi cărți și abonamente la reviste de specialitate de interes atât pentru studenți, cât și pentru profesori;
- Implementarea şi dezvoltarea Sistemului de Management al Calității;
- Dezvoltarea de noi tehnologii informaționale, care dau posibilitatea UMF Iași să reducă decalajul tehnologic în raport cu universitățile de același profil din țările UE;
- Implicarea unor personalități din cadrul Universității în activitățile decizionale și profesionale ale Sistemului de Sănătate din România sau din Europa;
- Posibilitatea promovării cadrelor didactice pentru performanțele atinse la nivel național și internațional;
- Colaborare cu asociațiile profesionale pe toate cele 4 facultăți;
- Actualizarea recurentă a bazei de date cu posibili angajatori și locuri de muncă;
- Crearea premiselor pentru autonomia financiară prevăzută de Legea 199/2023;
- Strategie unitară și comunicarea directă către toate structurile de implementare;
- Criterii de performanță realiste;
- Informare: granturi și colaboratori.
Amenințări
- Situația economico-socială națională și comunitară;
- Prevederile legale care reduc capacitatea instituțională a UMF Iași;
- Riscul scăderii atractivității pentru cadrele didactice și/sau de cercetare datorat limitării posturilor;
- Blocarea proceselor de investiție și modernizare datorată unor prevederi legale care limitează libertatea financiară a Universității;
- Oportunități reduse pentru tinerii absolvenți;
- Venituri salariale reduse pentru tinerii absolvenți;
- Capacitate limitată de atragere a personalului în cercetarea academică, din lipsa unei strategii de promovare a cercetării la nivel național;
- Reducerea capacității instituționale de a implementa proiecte de modernizare;
- Uzura morală a unei părți din echipamentele de studiu și învățare practică;
- Slaba integrare a tehnologiilor existente.